Is het jou ook opgevallen? Regelmatig starten er nieuwe medewerkers bij Rioned. We groeien en versterken ons team voortdurend. In deze rubriek gaan we met onze nieuwe collega’s in gesprek. Zo geven we Rioned een gezicht. Deze keer maken we kennis met Christel.

Naam: Christel Smeulders

Functie: Customer Service medewerker

Leeftijd: 47 jaar

Hoi Christel, wat is jouw functie bij Rioned? En wat houdt dat precies in?

‘’Als Customer Service medewerker bij Rioned ben ik heel klantgericht bezig. Dit houdt in dat ik me bezighoud met het invoeren van orders, maken van offertes voor onderdelen, coördinatie van levertijden, etc. Eigenlijk dus het volledige orderproces van A tot Z afhandelen. Ik assisteer de export sales managers in hun werkzaamheden, samen met hen ben ik verantwoordelijk voor een goed en gestroomlijnd orderproces. Hierbij werk ik met name voor landen in Zuid-Europa, Scandinavië, USA, Australië, Turkije en China. In deze landen werken we voornamelijk met distributeurs. In de meeste gevallen is de distributeur dan ook mijn contactpersoon en vervolgens hebben zijn dan weer contact met de eindklant.’’


Wat heb je gedaan voordat je bij Rioned begon?

‘’Hiervoor werkte ik als receptioniste/telefoniste bij BOA. Ik zocht meer uitdaging in mijn werk en toen dacht ik aan Rioned omdat ik daar al eerder gewerkt heb. Zo zijn we weer in contact gekomen.’’

Wat spreekt je het meest aan in deze functie bij Rioned?

‘’Ik vind het een erg leuke functie, heel afwisselend. Dat spreekt me enorm aan. En met Rioned als werkgever was ik al bekend, dus wat dat betreft zit ik nu weer terug op mijn oude nest. En dat voelt goed.’’

Je hebt dus al eens eerder bij Rioned gewerkt. Wat had je toen voor functie?

‘’Het is alweer eventjes geleden, maar zo’n 10 jaar geleden werkte ik bij Rioned op de afdeling Inkoop en dáárvoor heb ik ook al een tijdje op de afdeling Customer Service gewerkt. Ondertussen is er wel wat veranderd, maar ik ken de producten en de branche. En ik ken zelfs ook nog een aantal klanten van toen. Leuk wanneer je ineens een bekende naam aan de telefoon hoort.’’

Je zit nu sinds mei 2018 bij Rioned, en voel je je al(weer) een beetje thuis?

‘’Ja, zeker. Meteen vanaf dag één al eigenlijk. Rioned is een fijne werkgever. Dat ik terug ben gekomen zegt denk ik al genoeg.’’

Hoe zou je Rioned omschrijven?

‘’Fijne werkgever waar ze meedenken met de medewerkers. Ik kan mijn eigen werkdag indelen en krijg veel verantwoordelijkheid en vrijheid binnen de functie, dat vind ik fijn. En verder is het ook een gezellig bedrijf met leuke personeelsfeestjes.’’

En wat doe je in je vrije tijd?

‘’In mijn vrije tijd tennis en fitness ik graag en zit ik bij een hardloopgroep. Dat is ook wel nodig want ik ben een echte levensgenieter met een bourgondische levensstijl. Ik ga graag met vrienden uit eten of borrelen en dat doe ik dan ook regelmatig.

Ik heb een leuke vriend, een dochter van 16 jaar en een zoon van 15 jaar. Allemaal lekker sportief. Daarom ben ik bijna ieder weekend op het sportveld te vinden om ze aan te moedigen. Tevens vind ik het erg leuk om met mijn dochter te shoppen.

Verder kan ik erg genieten van lekker tot rust komen en op vakantie gaan.’’

Bedankt voor jouw mooie verhaal Christel en veel succes in je rol als Customer Service Medewerker.