Is het jou ook opgevallen? Regelmatig kom je nieuwe collega’s tegen in ons bedrijf. We groeien en versterken ons team voortdurend. In deze rubriek gaan we met onze nieuwe collega’s in gesprek. Zo geven we Rioned een gezicht. Deze keer maken we kennis met Bart.

Naam: Bart Hoofs

Functie: Customer Service medewerker

Leeftijd: 48 jaar

Wat is jouw functie bij Rioned? En wat houdt dat precies in?

‘’Ik werk op de afdeling Customer Service, daar houden we ons bezig met het invoeren van orders, maken van offertes voor onderdelen, coördinatie van levertijden, etc. Eigenlijk dus het volledige orderproces van A tot Z afhandelen. Hierbij hebben we veelvuldig contact met de klant of distributeur en ook met de vertegenwoordiger.

Iedere collega op de Customer Service is verantwoordelijk voor de orderafhandeling van een aantal landen. Ik neem met name Nederland, Duitsland en de landen in Oost- en Midden Europa  zoals Zwitserland en Oostenrijk onder mijn hoede. In die landen heb ik contact met de betreffende distributeurs ter plaatse en in Nederland heb ik direct contact met de eindklant.’’

Kende je Rioned al voordat je op deze functie solliciteerde?

‘’Ja, ik kende Rioned nog van 25 jaar geleden. Toen werkte ik bij Hessinex in Goirle. En dat waren destijds de buren van Rioned, voordat ze verhuisde naar Tilburg, meer daarover lees je terug in dit artikel. Dus daarvan kende ik Rioned al enigszins.’’

Hoe ben je bij Rioned terecht gekomen?

‘’Ik stond ingeschreven bij Hays en zij hebben mij benaderd voor deze functie. Toen ze de functie aan mij voorlegde, sprak het me direct aan. Vervolgens heb ik hier verschillende gesprekken gehad met Serge Bobin (Sales Manager) en Twan Schellekens (Manager Customer Service). In eerste instantie waren zij op zoek naar iemand die native Duits sprak, dat was bij mij niet het geval. Maar ik beheers de Duitse taal goed en daar heb ik ze uiteindelijk dus ook van overtuigd.’’

Bart in overleg met Marc op de afdeling Specials

Wat heb je gedaan voordat je bij Rioned begon?

‘’Voordat ik bij Rioned begon heb ik twee jaar bij AVT Industrial Components in Eindhoven op de afdeling Verkoop Binnendienst gewerkt. En dáárvoor heb ik ook al 10 jaar in de kabelconfectie-industrie gewerkt, een heel specifieke markt. Daar had ik ook al regelmatig contact met Duitse klanten.’’

Wat spreekt je het meest aan in deze functie bij Rioned?

‘’De variatie in werkzaamheden spreekt me enorm aan, iedere dag is weer anders. Op deze afdeling opereer je echt als een spin in het web, met veel contact met collega’s maar ook met klanten. En verder vind ik het ook heel leuk dat ik nu mijn talen weer meer kan gebruiken.’’

Je zit nu sinds begin april bij Rioned, en voel je je al een beetje thuis?

‘’Ja, zeker weten! Er heerst hier een prettige sfeer en ik heb fijne collega’s. Ik kan altijd met mijn vragen bij hen terecht. Het inwerktraject was ook super geregeld. Zo heb ik inmiddels al op alle afdelingen een keer meegelopen en kennisgemaakt. Ook volg ik nu producttrainingen van onze vertegenwoordiger Casper Mulderij om zo mijn productkennis te vergroten.  

Inmiddels kan ik al redelijk zelfstandig aan het werk, natuurlijk wel met regelmatig een vraag aan mijn collega’s maar dat hoort erbij.’’

Hoe zou je Rioned omschrijven?

‘’Een heel stabiel bedrijf waar mensen lang blijven werken, dat vond ik direct al een goed teken. Er zitten hier mensen met héél veel inhoudelijke kennis, dat is best wel bijzonder. En daarnaast maken we hier ook gewoon hele mooie producten, daar mogen we trots op zijn.’’

En wat doe je in je vrije tijd?

‘’In mijn vrije tijd hangt er heel veel samen met het fenomeen ‘’molen’’. Vanaf mijn 23e ben ik vrijwillig molenaar. Voor het behalen van mijn getuigschrift heb ik stage gelopen op de molens in Oisterwijk en Heeze en daarna ben ik samen met drie anderen begonnen in de molen in Hilvarenbeek. In die molen maalden we op zaterdag voor de bakkers in de omgeving en dat hebben we in de loop der jaren steeds verder kunnen uitbreiden. Daar ben ik heel trots op!’’

Bart controleert het meel aan de meelpijp van de molen

Een specifieke hobby, hoe ben je daar zo bij terecht gekomen?

‘’Omdat ik iemand kende die molenaar was. Samen met een medeleerling van de MEAO heb ik daar stage gelopen en dat was zo leuk, dat ik er nooit meer van los ben gekomen. Afgelopen jaar hebben we het beheer van de molen overgenomen, dus nu hebben we ook meer contact met de gemeente. Je bent dan als het ware verantwoordelijk voor de molen. De gemeente is eigenaar maar als beheerder ben jij wel het aanspreekpunt en draag je de verantwoordelijkheid.  

Inmiddels malen we op zaterdag spelt-, tarwe- en roggemeel en dat is dan voor vijf bakkers en een pannenkoekenrestaurant bij ons in de buurt. We hebben ook een klein winkeltje bij de molen, daar komen mensen op zaterdag meel halen om thuis brood of pannenkoeken te bakken.

Daarnaast zit ik ook nog in het bestuur van het Gilde van Vrijwillige Molenaars en schrijf ik al meerdere jaren voor het landelijk molenblad ‘’Molens’’.

Sinds kort ben ik ook lid van de Adviesraad Molenstichting Noord-Brabant. Daar adviseren we het bestuur over restauratieplannen en beleid met betrekking tot de molens in Noord-Brabant.

Als er dan naast alle activiteiten nog wat vrije uurtjes over zijn, ga ik ook graag fietsen of tuinieren.’’